Restaurant karakter

Responsive website en visuele identiteit horeca restaurant in Rotterdam.

De website is volledig responsive uitgewerkt.

Over de opdrachtgever

Bedrijf: Restaurant Karakter
Sector: Horeca


Diensten: Het verwennen en verrassen van de gasten met heerlijke gerechten, bestaande uit biologische ingrediënten. Dagvers en seizoensgebonden met mooie, pure smaken en met liefde bereid.

Website doelstelling
Een website ontwikkelen en vormgeven, waarbij de sfeer van Restaurant Karakter goed weergegeven wordt. Het was belangrijk om vooral de biologische en pure gerechten naar voren te laten komen.

Strategie en resultaat
Bovenaan de website hebben we gewerkt met grote sfeerfoto's, hierdoor krijgt de bezoeker een goede impressie van het restaurant en de recepten. Op de homepage is een combinatie gemaakt van alle belangrijke informatie over Restaurant Karakter. De 'snelle' bezoeker heeft zo gelijk wat hij/zij zoekt en kan een reservering maken. De bezoeker met meer tijd kan nog dieper in gaan op de informatie over het restaurant, door een keuze te maken in het menu.

Responsive Design
De website is volledig responsive uitgewerkt. Dit houdt in dat je op alle devices de website prettig kan bekijken, zonder informatie verlies en beperking van scrollen/inzoomen. We hebben van te voren bedacht hoe alle pagina's en bijhorende functies veranderen, zodra de website op een ander device wordt bekeken.

Content Management System
De website is uitgerust met een gebruiksvriendelijk Content Management System (CMS). Doormiddel van dit CMS, kan onze opdrachtgever geheel zelf de website onderhouden. Van het aanpassen van teksten, tot het toevoegen van foto's in de gallery en actiebanners plaatsen. Als de opdrachtgever iets aanpast, wordt dit automatisch voor alle devices aangepast.

Posters A3 en flyers A5 'Roaring 20s'
De doelstelling was om een poster en flyer te ontwerpen met het thema 'Roaring 20s'. De basis was de jaren twintig; terug naar de pure producten van toen en mooi biologisch eten. We hebben ons verdiept in de jaren 20 en gekeken hoe we deze stijl eigen kunnen maken voor de uiting van Restaurant Karakter. Een oude stijl, maar niet oudbollig. Herkenbaar als jaren 20, maar ook als Restaurant Karakter. De opdrachtgever had zelf al een aantal mooie foto's aangeleverd van gerechten. Op de voorkant van de flyer staat een foto van de ingrediënten voordat ze gekookt worden en een foto van het resultaat. Hiermee willen we benadrukken dat Restaurant Karakter kookt met pure ingrediënten en deze ook zo puur mogelijk wilt houden. De flyer en poster hebben een jaren 20 uitstraling, door het zwart/wit en sepia gebruik en het toepassen van een mooie stockfoto van een vrouw gekleed in de jaren 20 stijl. De achterzijde van de flyer hebben we in de zelfde stijl opgemaakt, met een klein herfstig tintje.

< terug naar portfolio

BENIEUWD WAT WE VOOR U KUNNEN BETEKENEN?