Bedrijf: Keep the Sheep
Sector: Herderin - demonstraties en trainingen schapendrijven
Diensten: Herderin Saskia Bos verzorgd - samen met haar kudde Drentse Heideschapen en Border Collies Daisy, Sion en Cesar - demonstraties en trainingen schapendrijven. Ook is Keep the Sheep in te huren voor allerlei evenementen en clinics, en kom je ze tegen in archeologisch themapark Archeon in Alphen aan den Rijn.
Doelstelling
Een logo uitwerken in een stijl die past bij een herderin. Met een sterk beeldmerk die de schapen visualiseert. Fris en modern. Daarbij moet een passend visitekaartje uitgewerkt worden en een mooie overzichtelijke website.
Strategie en resultaat
We hebben een logo uitgewerkt met een sprekend beeldmerk. Het beeldmerk visualiseert een Drents heideschaap die 'binnen de lijnen' wordt gehouden (de letterlijke vertaling van Keep the Sheep). We hebben gekozen voor fris groen in combinatie met zwart/grijs tinten. Dit geeft het logo een professionele, moderne en niet saaie uitstraling.
Voor het visitekaartje wilde de opdrachtgever graag een persoonlijk tintje toevoegen. Omdat het draait om de herderin en haar schappen, hebben we op de achterkant een foto geplaatst van de herderin en haar kudde. Hier staat een QR-code, die verwijst naar de website van Keep the Sheep.
Na de realisatie van het visitekaartje, zijn we verder gegaan met het ontwerp voor de website. Deze hebben we uitgewerkt in dezelfde stijl als het visitekaartje. Met nadruk op de foto's van de herderin, de bordercollies en de Drentse heideschapen. Zo krijgt de bezoeker gelijk een goede eerste indruk van de mogelijkheden van Keep the Sheep. De website is simpel en basic gehouden, zodat de aandacht het meest naar de tekst en de foto's gaat.
Specificaties ontwerp
Toegepaste kleuren: zwart, wit, groen, grijs.
Ontwerp stijl: modern, fris en een knipoog naar de schapen.